7/6/13

IRAGARKIAK LANTZEN

Eskolako gizarte- funtzioan oinarrituz eta idazketa landu nahi denean, ezinbestekoa da gelan testu funtzionalak lantzea. Haurrak txikiak direnetik esku tartean izan behar dituzte beraien erabilera ikas dezaten. Izan ere, testu hauetatik abiatuz eta beraien logikari jarraituz, norberak ezagupenak berritzen ditu. Prozesuan  huts egitera eramaten baduere.
Horregatik, oraingo honetan iragarkiak landu ditugu. Hasieran bere ezagupenetatik abiatu ginen (telebistakoak aipatu zituzten) eta batek zertarako uste zirela aipatu zuen.Geroago sortu zen elkarrizketan ideiak bota zituzten erantzunera hurbildu nahian. Aldizkarietan ere ba zirela ikusi genituen. Kotxeetako iragarkiei arreta jarri genien eta hauen formatuaren zenbait ezaugarri nabarmendu genituen. Adibidez, denetan marka eta logotipoa agertzen ziren. Informazio hau zuzenean ikusi nahian kalera atera ginen kotxeetan bi elementu hauek aurkitzeko eta berehala etxean zituzten kotxeekin erlazionatu zituzten. Ondorengo ekintzak  laburtuz hauek izan ziren: etxeko kotxeen marka, logotipo eta matrikula orri batean ekartzea, ekarritako iragarkiak aztertu, batzuk irakurri  eta sailkatu (testu asko ala gutxi, kolorean ala txuri beltzean, tamainaren arabera, irudi handia  ala txikia, irudien kopuruaren arabera ...), logotipo eta marka aurkitu, zenbakien esannahia (prezioa )...
Iragarkiaren funtzioan oinarrituz eta talde handian, orri batean ze nolako kotxea nahiko luketen idatzi zuten. 



Basándonos en la función social de la escuela y concretando en el tema de la escritura  es importante utilizar como recurso textos funcionales  y enfrentar a los niñ@s desde pequeñ@s a este tipo de textos y su utilidad. Así pues,  partiendo de éstos van reconstruyendo los conocimientos a partir de su propia lógica aunque cometan errores.
Por ello, hemos trabajado el anuncio publicitario. 
Partiendo de sus conocimientos ( al escuchar la palabra anuncio les sonaba sólo los de la televisión) alguien intuyó algo sobre para que eran y con la conversación posterior surgieron más ideas que se acercaban al tema. Buscamos también anuncios en las revistas e incidimos en los de coches que suelen motivarles mucho. Leímos alguno y destacamos ciertas características de su formato por medio de preguntas. Por ejemplo, en todos aparecían la marca y logotipo del coche y jugamos a encontrarlos. Salimos a la calle para buscar estos elementos en los coches y enseguida los relacionaron con los que tenían en casa. 
Resumiendo, estas son algunas de las actividades que realizamos posteriormente: traer de casa la marca, matrícula y logotipo del coche en una hoja, analizar algunos de los anuncios traídos de casa, clasificarlos (los que tienen mucho texto o poco, los de color o blanco y negro, por el nº de imágenes y el tamaño de ésta, buscamos el logotipo y marca, deducimos que significarían ciertos números que aparecían (precio €).
En grupo grande escribieron qué tipo de coche querrían para ellos y posteriormente se les propuso que hicieran anuncios partiendo de sus ideas. Este ha sido el  resultado.



Ikusi duzuen bezala jarduera honek testua eta idazketa lantzeaz gain, era zabal eta ludiko batez komunikazioa, hausnarketa, irudimena, marrazketa, talde lana, elkartrukaketa... lantzea ahalbideratu digu.

Como habéis visto esta actividad de "escritura", entre otras cosas nos ha permitido trabajar de forma abierta y lúdica la comunicación, reflexión, dibujo, creatividad, compañerismo, ayuda mutua, intercambio entre alumn@s.... 

Ondoko bi hauek ez daude bideoan.
Aquí tenéis otros traspapelados no incluidos en el vídeo.







2 comentarios: