27/6/12

PSIKOMOTRIZITATE GELAN JOLASEAN

Blogean egindako azken sarrera honetan psikomotrizitate saioa zertan datza erakutsi nahi dizuegu. Ikusiko duzuen bezala jarduera honek haurraren interesa izugarri pizten du. Izan ere, zeuen seme-alabak saioa noiz iritsiko denaren zain egoten dira. 
Psikomotrizitatea, gaur egun hedatua dagoen terapia metodoa da. Hala ere, irakasleok lan tresna moduan erabiltzen dugu.
Gorputzaren mugimenduan eta lengoai adierazpenean oinarritzen da. Gorputz mugimendu horrekin haurrak eboluzionatu eta aurrepausuak ematen ditu. Era berean, psikomotrizitate saioetan irakaleok ikus edo antzeman daitezken arazoetaz jabetzen gara, beti haurraren nortasuna eta erritmoa errespetatzen da.
Helburuen artean hauexek azpimarratu daitezke: psikomotrizitateak ekintza eta jolasaren bitartez haurraren heltze psikologikoa sustatu eta laguntzea; segurtasun afektiboa eta materiala ziurtatzen duen esparrua eskeintzea, non haurrak bere potentzial guztiak garatu ditzakeen; ekintza, jolasa eta errepresentazioaren plazerraren bitartez haurrari segurtasun prozesuak bideratzea; sentimenduak, bulkadak eta  agresibitatea era sozializatu batean adierazteko aukera ematea.
Saioaren denboraren egiturari dagokionez, hasierako erritualean zer egin behar duten adierazi erazten zaie eta araua gogoratzen dugu (“Ezin da minik eman ezta hartu ere”), ondoren deszentrazazioa apurtu nahian blokeekin egindako horma botatzen dute. Hasieran sensoriomotorean aritzen dira (inbuluzkak, saltoak, lasterketak...) pixkanaka sinbolikora pasatuz. Azkenik, errepresentaziorako tartea heltzen denean ipuin bat kontatzen zaie eta margoak eta egurrak ematen zaizkie adierazpen librea egin dezaten. 


En esta última entrada del blog del curso os queremos mostrar en que consiste una sesión de psicomotricidad. Como veréis es una actividad que motiva mucho a los niñ@s y de hecho suelen estar esperando y deseando que llegue el día.
La psicomotricidad es un método terapeútico muy difundido que l@s profesor@s
lo utilizamos como otra herramienta de trabajo.
Se basa en el movimiento y el lenguaje. Con el movimiento el niñ@ va evolucionando Así mismo, en las sesiones l@s profesor@s podemos ver o detectar y trabajar ciertos problemas, respetando la personalidad del niñ@ , intereses y su ritmo. 
Entre los objetivos de la sesión destacariamos los siguientes: el juego psicomotor
estimula la madurez psicológica del niñ@;  ofrece un espacio que le proporciona  material y  seguridad afectiva  donde puede desarrollar sus potencialidades; a través de la actividad, el juego y la representación canaliza el proceso relacionado con la seguridad y por último, le da la oportunidad de expresar sus sentimientos, impulsos y agresividad de un modo socializado.
Respecto a la estructuración del tiempo, se comienza con un ritual en el que se recuerda la norma ("No se puede hacer , ni recibir daño"). A continuación tiran la pared de bloques cuando oyen 1,2 y3.Posteriormente comienzan haciendo un tipo de juego  puramente motriz ( saltos, desequilibrios/equilibrios, giros, volteretas, esconderse...) y luego como veréis en los vídeos prosiguen con juegos con carga simbólica ( perros y su dueño, el bloque utilizado como si fuera un caballo, un coche de carreras, vagones del tren...). Para finalizar, y tras anunciarlo de forma anticipada en la fase de la representación  se cuenta un cuento y  se ofrecen pinturas o maderas para que se expresen libremente.

OPORRAK ONGI PASA ETA HURRENGO IKASTURTE ARTE


1 comentario:

  1. Ikusten da bai, zenbat gustatzen zaizkien saio hauek eta zeinen ondo pasatzen duten!!!

    Ondo pasa denok udan!!!

    ResponderEliminar